Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • Content marketing
  • Wideo marketing w 2018r. Jak go wykorzystać?

BLOG

Redakcja EM
Redakcja EM
wtorek, 05 grudnia 2017 / Published in Content marketing, E-commerce, Emarketing

Wideo marketing w 2018r. Jak go wykorzystać?


Jeden z najgorętszych trendów 2018 roku – wideo marketing. Warto go wziąć pod uwagę, jeśli nie chcesz by wyprzedziła Cię konkurencja.

Fani kochają oglądać filmy, chętnie się angażują, udostępniają – Ty zarabiasz więcej. Wideo marketing, to trend, którego popularność stale rośnie. Dobrze wykorzystany zbuduje świadomość Twojej marki i zwiększy zainteresowanie oraz sprzedaż produktów lub usług, które oferujesz. Jeśli zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania, ten artykuł przybliży Ci najważniejsze kwestie i pozwoli zacząć sprawniej i skuteczniej władać tym potężnym narzędziem przyszłości marketingu internetowego.

 

Na początku przedstawię Ci kilka przykładów, w jaki sposób możesz wykorzystywać wideo w promowaniu swojej marki.

 

• Zaprezentuj swój produkt – pokaż go w całej okazałości, tak by klienci zapragnęli go mieć. To już od Twojej wyobraźni i kreatywności zależy jak do tego podejdziesz. Możesz postawić na pełen profesjonalizm, efekty specjalne, nowoczesną wizualizację lub pokazać produkt z przymrużeniem oka, w luźny i humorystyczny sposób.
przykład ->  

• Pokaż swoją firmę od kuchni – każdy lubi zajrzeć tam, gdzie nie ma na co dzień dostępu. Fani będą Ci wdzięczni, że mogą zobaczyć Twoją działalność z tej mniej formalnej strony. Możesz też zaprosić ich do serca Twojej firmy, pokazując sam proces powstawania produktów i pracowników, którzy z pełnym zaangażowaniem tworzą coś wyjątkowego dla swoich klientów.
przykład ->

• Pokaż fanom jak mogą użyć w praktyce Twoich produktów – to ich zainspiruje i pozwoli im lepiej poznać to, co oferujesz, a dodatkowo będzie przyjemną w odbiorze instrukcją obsługi. Zawsze lepiej zobaczyć jak się coś używa, niż czytać o tym. Dodatkowo możesz dzięki temu podkreślić przyjemność użytkowania i komfort jaki zapewnia Twój produkt w życiu codziennym.
przykład ->

• Twórz wideo-poradniki – klienci uwielbiają gotowe rozwiązania, gdyż sami w zabieganym życiu nie mają czasu na ich szukanie. Zatem gdy np. sprzedajesz ubrania, zaprezentuj z czym je można łączyć, pokaż je w jakiejś codziennej stylizacji. To podziała na wyobraźnię i przybliży produkt klientowi.
przykład -> 

• Nagraj webinar – czyli wykład, szkolenie na żywo, w którym dajesz uczestnikom swoją wiedzę, a oni mogą w czasie rzeczywistym zadawać pytania i aktywnie uczestniczyć w całym zdarzeniu.
przykład ->

• Stwórz wideo blog – czyli nagrywaj materiały dotyczące Twojej branży. Możesz zawrzeć w nich różne informacje, udzielać porad, pokazywać produkty, a nawet stworzyć cykl filmów pt „dzień z życia firmy”. Dobrym pomysłem są też wideo blogi kulinarne. Wszystko zależy tylko od Twojej branży i kreatywności.
przykład -> 

• Postaw na czystą rozrywkę – czyli wideo z przymrużeniem oka, które ma rozbawić Twoich fanów i zaprezentować produkt w luźny sposób.
przykład -> 

 

Wideo w e-mail marketingu

 

Użytkownicy każdego dnia, otrzymują setki wiadomości e-mail, które lądują w koszu. Zamieszczając wideo w treści maila, znacznie zwiększasz swoje szanse na zainteresowanie odbiorcy oraz wzrost wskaźnika otwieralności OPEN RATE, czy klikalności CTR. Informacje o obecności filmu w wysyłanej wiadomości, warto zamieścić już w tytule maila. Dołączając wideo do Newslettera, znacznie pogłębiasz więź i budujesz stałą relację między Twoją marką, a klientami, komunikujesz się z nimi na zupełnie innym poziomie, angażujesz, wyzwalasz pozytywne emocje, zachęcasz do pożądanego działania.

Film powinien być krótki i zachęcać do przejścia na Twoją landing page, gdzie można będzie obejrzeć pełną jego wersje. Dobry montaż, ciekawe efekty, dynamika i atrakcyjna warstwa wizualna przyciągną skutecznie uwagę odbiorcy.

Konsumenci dużo bardziej zapamiętują filmy, niż sam tekst.
Dzięki niemu, możesz pokazać swoją markę od najlepszej strony, podziałać na wyobraźnię klientów, sprawić, że Twoja firma stanie się dużo bardziej rozpoznawalna i doceniana. Ciekawe filmy potrafią stworzyć efekt wirusowy, kiedy to ludzie będą je chętnie udostępniać na różnych platformach, dzielić się Twoim przekazem ze znajomymi i tym samym przyciągać następnych, potencjalnych klientów. Pamiętaj o umieszczeniu ikony do udostępniania na różnych platformach.

Podsumowując:

  • wideo w treści maila podnosi wskaźnik OPEN RATE oraz CTR
  • pogłębia więź z klientami, działa na emocje, mocno angażuje
  • zwiększa świadomość marki
  • może się rozprzestrzeniać, przyciągając nowych klientów
  • może przyczynić się do znacznego zwiększenie ruchu na Twojej stronie, a tym samym do zwiększenia sprzedaży

 

Wideo w mediach społecznościowych

 

Działając w Social Media, warto również tam zamieszczać swoje filmy, które będą angażować użytkowników. Opowiedz swoją historię, przedstaw firmę od innej strony, pokaż wartość, zafascynuj. A może chcesz rozśmieszyć fanów i tym zyskać popularność?

Możliwości są nieograniczone, a skutki mogą być olbrzymie. Dostosuj swój przekaz do grupy docelowej, do której chcesz go skierować i zastanów się, jakich reakcji oczekujesz. Pamiętaj też o tym, że znaczna część użytkowników przeglądając sieć, korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego warto dostosować swoje filmy, idąc za tym trendem. Tutaj najlepiej sprawdzi się format pionowy lub kwadratowy. Aby skupić uwagę odbiorcy, już w pierwszych sekundach filmu, zamieść atrakcyjną treść wizualną, by miał ochotę kontynuować oglądanie. Przydatną wskazówką jest również umieszczanie w filmach napisów, aby można je było obejrzeć bez dźwięku.

 

A jakie typy firmowego wideo najlepiej sprawdzają się w mediach społecznościowych? Opiszę poniżej.

 

  • Filmiki poradnikowe –tutaj najistotniejsza jest wartość edukacyjna i konkretna wiedza o produkcie, która będzie przydatna dla klienta.
  • Relacje z konferencji, szkoleń, spotkań branżowych – możesz pokazać fanom cząstkę swojej działalności poza murami firmy, swoją aktywność i ciągły rozwój. Dzięki temu stworzysz wizerunek profesjonalisty.
  • Wideo z udziałem zadowolonych klientów – jeśli wyrażą na to zgodę, warto pokazać ich na swoim filmie. Nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient. Jeśli masz taką możliwość, wykorzystaj to.
  • Wywiad – jako właściciel firmy możesz odpowiedzieć na pytania widzów, przybliżyć swoją działalność lub opowiedzieć o swoich produktach lub usługach.
  • Prezentacja zespołu – klienci lubią widzieć, że za marką stoją prawdziwi ludzie, pasjonaci, dla których ważne jest dostarczanie najlepszej jakości produktów lub usług.
  • Wideo reklama – czasem warto wrzucić również film typowo promocyjny, zachęcający do kupna Twoich produktów lub skorzystania z Twoich usług. Pamiętaj aby przekaz nie był nachalny. Zaznacz produkt subtelnie, wpleć go w ciekawą wizualnie historię. Mocnym elementem powinien być dobry montaż, świetnej jakości dźwięk i odpowiednia muzyka.
  • Wideo rozrywkowe – jeśli masz odpowiedni pomysł na pokazanie swoich produktów, czy usług w lekki humorystyczny sposób, wykorzystaj to. Takie rozwiązanie może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o zainteresowania Twoich klientów i spotęgować przywiązanie do marki, a w konsekwencji wzbudzić chęć do zakupu.
  • Relacje z wydarzeń – Fani Facebooka szukają rozrywki, dlatego chętnie zobaczą wyjazd integracyjny z Twoimi pracownikami, czy krótką relację z imprezy firmowej.
  • Transmisje na żywo – ta forma wideo najbardziej angażuje użytkowników. Możesz nawiązać z nimi interakcje, odpowiedzieć na pytania, zapytać o ich preferencje, potrzeby i przedstawić zalety swoich produktów, a w konsekwencji skuteczniej sprzedawać. Na Facebooku istnieje możliwość zrobienia transmisji Live zarówno z poziomu komputera, jak i Twojego urządzenia mobilnego. Wystarczy kliknąć tą opcję w polu publikowania postów.

Wykorzystaj też YouTube jako narzędzie promocji Twojej firmy. Załóż firmowy kanał na YouTubie i postaw na content marketing w formie wideo, a linki przekierowujące zamieszczaj na Facebooku

 

Wideo 360 i VR

 

Wideo 360 pozwala widzom znaleźć się w samym środku akcji i obserwować ją z różnych stron. Dostają się wprost do wirtualnego świata, gdzie mogą oglądać obiekty, krajobrazy czy rozgrywające się wydarzenia.

Sami decydują na co chcą patrzeć w danej chwili. Największe doznania, użytkownicy odczuwają w technologii VR, stosowanej głównie w grach komputerowych. Potrzebne są tu specjalne gogle, dzięki którym mogą wejść w zupełnie nową rzeczywistość, która ich pochłania bez reszty. Nie ma tu żadnych rozpraszaczy. Odbiorca jest zatopiony w wirtualnym świecie. Wyjątkowe i niezapomniane wrażenia gwarantowane.

Wideo 360 warto umieszczać na YouTube czy Facebooku, gdzie wystarczy poruszyć kursorem myszki, by obracać obrazem w dowolnych kierunkach. Może to być świetny element Twojej kampanii marketingowej. Dzięki takiemu filmowi możesz pokazać swój produkt w kreatywny i nowoczesny sposób i to klient decyduje, którą jego stronę chce obejrzeć. Prowadząc restauracje, dzięki wideo 360 możesz zapewnić użytkownikom wirtualną wycieczkę po jej wnętrzach. Prowadzisz jakąś konferencję, spotkanie branżowe? Chcesz by klienci poczuli się jakby byli tam razem z Tobą? Wykorzystaj wideo 360. Sposoby na wykorzystanie tej technologii są niemal nieograniczone. Jedyne,  co Cie ogranicza, to Twoja wyobraźnia.

 

 

Video mapping (Mapping 3d) – czyli prawdziwe widowisko i uczta dla oczu.

 

Polega na wyświetlaniu projekcji za pomocą światła reflektorów. W ten sposób ożywiamy daną przestrzeń, tworząc określoną wizualizację. Dużą rolę odgrywa tutaj odpowiednia synchronizacja z muzyką. W jej rytm zmieniają się kształty, kolory, wszystko wiruje, nabiera dynamiki i rozmachu. Rozświetlać w ten sposób możesz różne płaszczyzny, ale najbardziej spektakularne efekty uzyskiwane są przy projekcjach na budynkach.

Widowisko niezwykle przyciąga wzrok i zapada w pamięć, dlatego z tego rozwiązania korzystają znane marki, chcące wywrzeć na klientach jak największe wrażenie. Mapping wydaje się być niezwykłym narzędziem marketingowym, jeśli chodzi o poziom ekscytacji i zachwytu odbiorcy. Stanowi bardzo oryginalną, wyjątkową formę reklamy, z którą klienci nie spotykają się na co dzień, dostarczając im przy tym niezwykłą wartość artystyczną i wizualną.

Zobacz jak zrobiła to Toyota – KLIK

Mapping na Jaguarze KLIK

Mapping na torcie weselnym KLIK

Spektakularna projekcja na Pałacu w Wilanowie KLIK

 

Video e-learning – czyli uczenie się za pośrednictwem internetu, przy użyciu komputera, tabletu lub smartfona.

 

Dzięki temu użytkownicy mogą ukończyć szkolenie, czy kurs w każdym dogodnym dla nich miejscu i czasie. Możliwość zdalnego nauczania, to dla wielu klientów ogromna wygoda. Oszczędzają przy tym nie tylko czas, ale i pieniądze, które musieliby wydać na dotarcie do miejsca docelowego przy szkoleniu stacjonarnym, czy zakwaterowanie. Warto to wykorzystać w swoim e-biznesie, tworząc własną platformę e-learningową i po prostu zacząć zarabiać, dzieląc się swoją wiedzą. Nauczanie na odległość staje się coraz silniejszym trendem, pozwalającym uczestnikom na podnoszenie swoich kwalifikacji przy użyciu urządzeń mobilnych.

Przykłady e-learningu:

  • Kurs video – czyli materiały, które są nagrane w formie filmów, podzielonych na lekcje.
  • Kurs e-mail – materiały w formie wideo, audio lub pdf wysyłane są do uczestników za pośrednictwem poczty elektronicznej
  • E-book – po dokonaniu zakupu uczestnik otrzymuje całą wiedzę w formie pliku

 

Największe zalety wideo marketingu

 

W dzisiejszych czasach, gdy w internecie użytkownicy zasypywani są ogromną ilością informacji, bardzo trudno o ich uwagę. Za to bardzo łatwo się rozpraszają i tak naprawdę masz tylko kilka sekund, by ich zainteresować swoją treścią. Zdecydowana większość odbiorców woli oglądać filmy, niż czytać sam tekst. Dlatego wideo jest świetnym rozwiązaniem, by „złapać” ich koncentrację, zaciekawić i zatrzymać przy tym, co chcesz im przekazać.

Filmy dają Ci możliwość umieszczania dużej dawki informacji, w krótkim czasie oraz w najbardziej przyjaznej i przystępnej formie, w której użytkownik bez zbytniego zaangażowania i skupienia, po prostu ogląda i chłonie najwięcej z tego to co widzi. Wideo to też forma komunikacji, która pozytywnie wpływa na wizerunek Twojej firmy i podnosi na wyższy poziom oddziaływanie na klientów.

Film daje ogromne możliwości w nawiązywaniu relacji z klientem, dzięki niemu możesz opowiedzieć historię bazując na emocjach, sprawić, że Twój przekaz zapadnie w pamięć. Dzięki odpowiedniemu montażowi i oprawie muzycznej, możesz zdobyć serca fanów, którzy z chęcią będą rozprzestrzeniać Twój film, tworząc efekt wirusowy. Dzięki temu zyskasz rozgłos i umocnisz świadomość swojej marki.

Podsumowując, do największych zalet wideo marketingu możemy zaliczyć:

  • Możliwość przekazania większej ilości informacji w krótszym czasie
  • Wywoływanie emocji, a dzięki temu przywiązywanie klientów do marki
  • Nawiązanie nowej formy komunikacji, która buduje więź między firmą, a klientami
  • Możliwość stworzenia efektu wirusowego, gdy fani będą udostępniać filmy, które ich zainteresowały
  • Forma wideo jest dla użytkownika dużo bardziej przyswajalna niż tekst i bardziej angażująca
  • Wideo coraz bardziej zyskuje na popularności i ma ogromną siłę przebicia, dlatego też stanowi świetne narzędzie promocji Twoich działań, przy stosunkowo niskich kosztach

 

 

Podsumowanie

Wideo marketing niesie za sobą ogromny potencjał i siłę oddziaływania na odbiorców. Dobrze zaprezentowany pomysł, wywołujący pożądane reakcje, posiada ogromną siłę nośną i stanowi najlepszą reklamę dla Twojej marki. Największe firmy coraz bardziej doceniają siłę, jaka tkwi w opowiadaniu historii. Sam produkt nie jest nachalnie eksponowany. Treść i wartość merytoryczna są bardzo ważne, ale bez „opakowania” w odpowiednią, atrakcyjną formę, ich siła dotarcia znacznie maleje.

Pamiętaj, że ludzie kupują oczami, dzięki filmom możesz zaprezentować swój produkt w najlepszy sposób, przedstawić jego korzyści, pokazać swoją firmę od innej strony, stworzyć cykle poradników. Możliwości są nieograniczone. Liczą się Twoje pomysły i sposób ich realizacji.

Daj upust swojej kreatywności i przemów do swoich klientów, zaciekaw, dając im wartość, którą chętnie będą się dzielić z innymi. Wciągnij widza w swój świat, zapewnij mu przydatną wiedzę, rozrywkę lub piękne emocje, a zostanie Twoim stałym, lojalnym klientem.


zapisz się na newsletter




What you can read next

Black Friday – pomysły na marketing
Skuteczne sposoby na maksymalizację Twoich działań marketingowych w okresie przedświątecznym.
Aktualne wymiary grafiki na Facebooku – kompletny przewodnik 2018

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie posty

  • Cousins $60 million $58 million NFL 10

    According to Katrina Becker, managing director ...
  • Member of the olympic committee game organizer

    It will include an arena, hotel, training facil...
  • LeBron many men were still wearing raggedy clothes seasons

    Kirk Cousins $60 million $58 million $2 million...
  • Angles john congressman georgia the ice

    The game, scheduled for Sunday, Aug. The Patrio...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP