Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • Content marketing
  • Jak nagrać dobre wideo smartfonem

BLOG

Redakcja EM
Redakcja EM
czwartek, 14 grudnia 2017 / Published in Content marketing, Emarketing

Jak nagrać dobre wideo smartfonem


W poprzednim artykule dotyczącym WIDEO MARKETINGU, dowiedzieliście się m.in. jak można wykorzystać wideo, w swojej strategii marketingowej, jakiego rodzaju filmy nagrywać, czym jest wideo 360 oraz VR i Mapping, a także jakie są największe zalety wideo-marketingu. Tym razem, podam Wam kilka praktycznych porad, związanych z nagrywaniem oraz opowiem, jaki sprzęt ułatwi Wam pracę i pomoże stworzyć jak najbardziej profesjonalny efekt.

 

Pierwsze pytanie: czym nagrywać?

Pewnie zastanawiasz się, jaki sprzęt jest niezbędny, aby nagrać dobre wideo. Odpowiedź, nigdy nie będzie jednoznaczna. Wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponujesz i na co możesz sobie pozwolić w tej kwestii oraz jakiego rodzaju wideo chcesz nagrać.

Natomiast, jeśli myślisz, że tylko drogą, profesjonalną kamerą możesz stworzyć coś dobrego jakościowo, to pocieszę Cię, że jesteś w błędzie. Na początek wystarczy Ci własny telefon. Większość z nich, nagrywa już w jakości Full HD, a niektóre nawet w rozdzielczości 4K, co daje naprawdę zadowalający efekt. Z tym, że musisz liczyć się z tym, że opcja FULL HD, jest łatwiejsza w montażu. W przypadku 4K, trudniej będzie Ci znaleźć darmowy program, który zapisze wideo w tym formacie.

Kolejną zaletą smartfonów jest to, że możesz skorzystać z dostępnych tam efektów takich jak zwolnione tempo, film poklatkowy etc. Dzięki licznym aplikacjom, możesz nawet zmontować film, w prosty sposób na szybko, jeśli zależy Ci, by od razu wrzucić go do sieci. Jednym z darmowych, prostych w obsłudze programów do obróbki wideo na telefonie jest Magisto.

Do dyspozycji masz wiele filtrów z różnymi efektami oraz różne podkłady muzyczne, z których możesz korzystać do woli. Wybierasz z telefonu zdjęcia i filmiki, a aplikacja sama tworzy cały projekt. Chcąc skutecznie budować wizerunek swój i swojej marki, warto zadbać o to, by wideo, które wrzucisz do sieci było jak najlepsze, zarówno pod względem merytorycznym jak i prezentacji wizualnej.

 

Podstawowe zasady dobrego wideo.

Ważne jest tworzenie unikalnych treści, zgodnych z misją Twojej firmy i tym, czym się zajmujesz. Nie kopiuj, nie naśladuj nikogo. Oryginalne podejście do tematu przyniesie Ci mnóstwo odbiorców i tylko w ten sposób się wyróżnisz na tle innych. Jeśli nagrywasz sam siebie, pamiętaj o tym, że obraz musi być stabilny, jasny, a dźwięk czysty, tak aby odbiorcy Cię dobrze słyszeli. W tym celu potrzebne Ci będą:

  • statyw
  • mikrofon
  • dobre oświetlenie

Dysponując niewielkim budżetem, jesteś w stanie stworzyć ciekawy materiał, który zyska fanów i przyniesie Ci oczekiwane rezultaty. Zapewne znasz co najmniej kilku youtuberów, których filmy są nagrywane bez profesjonalnego sprzętu i często nawet w domowych warunkach, a mimo to mają rzesze subskrybentów i ich filmy ogląda się z przyjemnością.

Dobrym przykładem będzie tutaj Łukasz Jakóbiak i jego słynny kanał na Youtubie 20m Łukasza. Przeprowadza on wywiady ze sławami, gwiazdami ze świata showbiznesu, nagrywając wszystko przy pomocy Iphonów, umieszczonych na statywach. Zatem w obecnych czasach nagrywając smartfonem, możesz uzyskać świetną jakość, nie ponosząc dodatkowych kosztów.

 

Zmontujmy coś…

Jeżeli mówimy już o nagrywaniu telefonem, to dlaczego by nie zmontować za jego pomocą krótkiego klipu. Przydadzą się do tego edytory wideo (android):

  • Video Show
  • PowerDirector Video Editor
  • Przykładowe edytory wideo na iOS
  • iMovie
  • Splice

Jeżeli jednak mamy chwilę czasu, warto zastanowić się nad obróbką filmu na komputerze. Z pomocą przychodzą nam darmowe programy, takie jak:

  • Lightworsks
  • iMovie
  • Movie Maker
  • YouTube Movie Maker

Jedne z lepszych, płatnych i bardziej zaawansowanych programów do montażu filmów to:

  • Adobe Premier Pro
  • Pinnacle Studio
  • Sony Movie Studio
  • Edius
  • Vegas Movie Studio
  • Avid Media Composer

 

Muzyka do filmów.

Odpowiednia oprawa muzyczna w filmie, potrafi znacznie podnieść jego wartość oraz wpłynąć na końcowy odbiór całego przekazu przez oglądających. Najważniejsze to zachować umiar i zmontować poszczególne elementy tak, by ze sobą współgrały i tworzyły atrakcyjną i interesującą całość.

Skąd pobrać muzykę do swojego wideo? Warto przejrzeć popularny polski bank z muzyką Soundimage na licencji royalty-free – znajdziesz tam ponad 40 tys, utworów i efektów dźwiękowych wysokiej jakości które, możesz wykorzystać w każdym swoim filmie czy reklamie. Aby korzystać z serwisu, trzeba dokonać opłaty licencyjnej. Bank muzyki Ryalty Free Heaven – działa na podobnej zasadzie jak bank powyżej – po jednorazowej opłacie licencyjnej, możemy korzystać z zakupionego utworu wielokrotnie, w zakresie wybranego typu licencji. W serwisie znajdziesz ponad 20 tysięcy plików muzycznych w jakości HD. 

Jeśli chcesz możesz też skorzystać z darmowych serwisów takich jak:

  • YouTube – gdzie po zalogowaniu mamy dostęp do darmowych podkładów muzycznych
  • Jamendo.com
  • Incompeteh.com
  • freemusicarchive.org
  • bensound.com

 

 

Podsumowując – czy wideo marketing się opłaca?

Dzięki obecnej technologii i nieograniczonym możliwościom, w zasadzie każda firma, nawet z ograniczonym budżetem może zająć się wideo marketingiem. Dawniej, spoty reklamowe, emitowane w telewizji, były zarezerwowane tylko dla największych marek, obecnie dzięki internetowi, każdy może skutecznie promować siebie i swój biznes, dysponując nawet niewielkimi środkami.

Pozostaje pytanie, czy warto w ogóle poświęcać swój czas i inwestować jakiekolwiek pieniądze w wideo marketing? Myślę, że sam już sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

  • Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami?
  • Masz coś ciekawego i wartościowego do przekazania swoim klientom?
  • Chciałbyś, aby konsumenci usłyszeli o tym co robisz i polecali Twoją firmę innym?
  • Chcesz dotrzeć do ogromniej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach i wzmacniać swój biznes, rozszerzając swoją działalność i zapisując się w umysłach ludzi, którzy będą się utożsamiać z Twoją marką?

Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na chociaż część z tych pytań – wideo marketing jest dla Ciebie.

Ludzie kochają wideo. Wolą oglądać atrakcyjne wizualnie filmy, które pobudzają ich emocję, dają przydatną wiedzę, rozwiązują ich problemy lub po prostu bawią do łez, niż czytać jakikolwiek tekst przedstawiający tego typu treści. W obecnych, zabieganych czasach, użytkownicy dysponują niewielką ilością czasu i to nie pozwala im, pochylać się zbyt długo nawet nad przekazem , który ich interesuje. Dzięki wideo możesz przekazać mnóstwo informacji w znacznie krótszym czasie.

Dzięki filmom przekażesz swoje wartości w najbardziej „strawny” dla widza sposób, poruszając jego emocje i zapisując się w pamięci, a w konsekwencji przyciągając go do swojego biznesu, zyskując stałego, lojalnego klienta.

 

 

zapisz się na newsletter




What you can read next

Narzędzia z szablonami, dzięki którym sam zaprojektujesz grafikę
bio insta
Wygeneruj ruch dzięki bio na Instagramie
Ankiety na Instagramie
Nowość – ankiety, głosowanie na Instagramie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie posty

  • Cousins $60 million $58 million NFL 10

    According to Katrina Becker, managing director ...
  • Member of the olympic committee game organizer

    It will include an arena, hotel, training facil...
  • LeBron many men were still wearing raggedy clothes seasons

    Kirk Cousins $60 million $58 million $2 million...
  • Angles john congressman georgia the ice

    The game, scheduled for Sunday, Aug. The Patrio...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP