Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • E-commerce
  • Mobile First – gorący trend 2018 roku, czyli nastaw się na klientów mobilnych

BLOG

Redakcja EM
Redakcja EM
poniedziałek, 18 grudnia 2017 / Published in E-commerce, Emarketing, Social Media

Mobile First – gorący trend 2018 roku, czyli nastaw się na klientów mobilnych


Jednym z najmocniejszych trendów w marketingu internetowym, który będzie się utrzymywać i rosnąć w siłę w 2018 roku, jest koncepcja MOBILE FIRST – o pozostałych trendach przeczytasz we wcześniejszym artykule Trendy Social Media 2018

 

Czym jest teoria Mobile First i kto jest jej twórcą?

 

Mobile First – czyli optymalizacja treści pod kątem urządzeń mobilnych.

Twórcą koncepcji z 2010 roku, jest Luke Wróblewski – projektant stron, który zauważył ogromny potencjał i siłę, drzemiącą w telefonach komórkowych, których użytkownicy coraz częściej używają do korzystania z internetu. Przedstawił rewolucyjną myśl, że desktop pójdzie w zapomnienie, a zacznie się era mobilności, dlatego trzeba zmieniać swoje podejście w projektowaniu serwisów.

Uważał, że twórcy stron powinni w pierwszej kolejności, dostosowywać je do urządzeń mobilnych, a dopiero potem pod kątem innych urządzeń. Wyróżnił 3 powody, dla których przedsiębiorcy powinni zmienić swoje podejście odnośnie tego, dla kogo tworzą swoje witryny:

  • Eksplozja mobilna – znaczny wzrost liczby użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych podczas surfowania po internecie
  • Telefon komórkowy wywołuje większe skupienie – strona mobilna jest „okrojoną” wersją pełnowymiarowej, zawiera mniej tzw. „rozpraszaczy” uwagi – mniej elementów graficznych, ozdobników
  • Pokazanie korzyści – jak telefon komórkowy rozszerza nasze możliwości i przewyższa desktop w swojej funkcjonalności

 

 Smartfon częścią życia

 

Od powstania koncepcji minęło już trochę lat, czasy się zmieniły, rynek ewaluował, lecz sam trend, wciąż się rozwija i osiąga coraz większe znaczenie, w świecie marketingu internetowego, gdzie kreuje rzeczywistość i wyznacza często kierunki działań różnych marek. Te małe urządzenia, stanowią dla sporej ilości ludzi, bardzo ważną część życia. Większość z nas, posiada telefon zawsze przy sobie, co sprawia, że korzystamy z niego, wiele razy w ciągu dnia.

Dzięki smartfonom możemy komunikować się z innymi, z każdego miejsca na świecie, o każdej porze. Jest to jedna z najważniejszych jego funkcji, pełniąca dość znaczącą rolę społeczną. Rozmowy na czacie, poprzez wideo, dzielenie się opiniami, wzajemne komentowanie treści, przedstawianie swoich wartości w Mediach Społecznościowych. To wszystko co spowodowało, że smartfon stał się urządzeniem niezwykle istotnym dla użytkowników, łączącym ludzi niezależnie od tego, w którym miejscu się znajdują. Dzięki niemu możemy też przeglądać najświeższe wiadomości, oglądać filmy, czytać książki, artykuły, zdobywać informacje, zapoznawać się z opiniami na temat firm, robić zakupy, opłacać rachunki, rezerwować bilety, słuchać muzyki etc.



Użytkownicy lubią mieć wiedzę na dany temat od razu, co zapewnia im właśnie ich smartfon i dostęp do internetu. Sięgamy po niego w każdej wolnej chwili – w pracy, w szkole, jadąc autobusem, na zakupach, stojąc w korku i w wielu innych sytuacjach. Można śmiało stwierdzić, że smartfony zrewolucjonizowały nasze życie. Ich wielofunkcyjność sprawia, że wielu z nas nie wyobraża sobie bez niego już swojej codzienności. Przypomina nam o ważnych datach i o tym co mamy do zrobienia, pełni rolę budzika, encyklopedii, wielobranżowego poradnika, słownika, jest nieograniczoną bazą danych, raportów etc.

 

Liczba użytkowników, którzy korzystają z internetu na urządzeniach mobilnych, wciąż rośnie.

 

Jest to widoczne zwłaszcza gdy przyjrzymy się Social Mediom. Tam, zwłaszcza młodzi ludzie, spędzają codziennie sporo czasu, używając w tym celu właśnie smartfonów lub tabletów. Trend Mobile First rozwija się w zawrotnym tempie i nabiera co raz większego znaczenia dla firm i przedsiębiorców.

Internauci udostępniają w Social Mediach różne treści. Za pomocą telefonu, czytają też blogi eksperckie oraz przeglądają strony internetowe, szukając produktów, które ich interesują. Coraz więcej użytkowników przekonuje się też, do robienia zakupów poprzez smartfon, co jest bardzo wygodne, szybkie i możliwe niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Warto wziąć to pod uwagę w tworzeniu swoich witryn, aby były jak najbardziej czytelne i atrakcyjne dla klientów mobilnych, a dokonywanie zakupów intuicyjne i przyjemne.

Znaczna część użytkowników, nim dokona zakupów, sprawdza informacje i recenzje o nich, w sieci poprzez swój smartfon. Trend Mobile First, nabierze w 2018 roku jeszcze większego znaczenia dla rynku e-commerce. Klienci są wymagający, oczekują co raz to nowszych, lepszych rozwiązań, innowacyjności, większej wygody. Jeśli nie będziesz za tym podążać, konkurencja wyprzedzi Cię w zawrotnym tempie. Wraz ze wzrostem bezpieczeństwa w sieci, rośnie zainteresowanie i przekonanie do e-zakupów, które dość szybko zaczynają rozwijać się w świecie mobilnym. Kanał mobilny sprzedaje, a w 2018 roku będzie sprzedawał jeszcze więcej, o czym wciąż wiele marek zapomina w swoich strategiach.

 

Wersje responsywna i mobilna

 

W świecie e-marketingu, responsywność (RWD),  oznacza dopasowanie witryny do okna urządzenia, w którym jest wyświetlana.

Powinna wyglądać atrakcyjnie wizualnie, przejrzyście i czytelnie, zarówno na smartfonie, jak i tablecie i laptopie i płynnie dopasowywać się do tych urządzeń. Przy tak dużym rozwoju technologii i ekranom o różnej rozdzielczości, strony niedopasowane, stateczne to duży błąd, który zniechęca użytkowników mobilnych i tym samym sprawia, że firmy tracą klientów. Ponad to strony, portale, blogi responsywne, zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i rejestrują znacznie więcej odwiedzin, niż te niedostosowane do urządzeń mobilnych.

Wersja mobilna, to serwis www, który wyświetla się, zastępując stronę internetową, w momencie, gdy użytkownik, załączy ją na swoim smartfonie lub tablecie. Stanowi bardziej okrojoną wersję strony podstawowej, zawierającą najważniejsze informacje i uboższą grafikę, nie ma tam elementów, które długo się ładują i rozpraszają uwagę.

 

Na co zwrócić uwagę tworząc responsywną wersję strony internetowej.

  • Widok strony – powinna być przejrzysta, funkcjonalna, ładować się szybko i poprawnie oraz dobrze wyświetlać się na różnych urządzeniach
  • Litery powinny być wyraźne i czytelne, nawet na mniejszych ekranach
  • Formularze krótkie i łatwe do wypełnienia
  • Najważniejszą kwestią jest to, by cały proces zakupowy odbywał się sprawnie, szybko, wygodnie, bez konieczności korzystania z innych urządzeń. Zakupy w Twoim e-sklepie, przez smartfon lub tablet, powinny być przyjemnością i nie stanowić dla użytkowników żadnych problemów.

Pokolenie Z – nie zna życia bez technologii

 

Młode pokolenie cyfrowe, które nie zna życia bez smartfona, czy tabletu, znacząco wpływa na rozwój trendu Mobile First. Mają ciągłą potrzebę bycia online, są nastawieni na zdobywanie wszelkich informacji z sieci, traktują mobilność priorytetowo. To oni są przyszłością zakupów online, za pomocą smartfonów lub tabletów. Dla nich liczy się wygoda, szybkość, innowacyjność. Są uzależnieni od technologii, która steruje całym ich życiem. To pokolenie, które spędza najwięcej czasu w Mediach Społecznościowych, powodując duże zaangażowanie, poprzez komentarze, udostępnienia i lajki. Chętnie rozprzestrzeniają też interesujące ich treści, dlatego w przyszłości będą stanowić ważną społeczność skupioną wokół danej marki.

Jakie elementy przekonują klientów do zakupów mobilnych.

  • Możliwość przeglądania produktów i dokonywania zakupów w każdym miejscu i czasie.
  • Oszczędność czasu – zakupy można zrobić szybko, sprawnie, w każdej wolnej chwili w trakcie dnia, między spotkaniami, w restauracji, jadąc autobusem etc.
  • Pełna swoboda – nie istnieją kolejki, nie trzeba mieć dostępu do komputera, zakupy dokonywane są tam, gdzie chce użytkownik i kiedy tylko chce.
  • Wygoda – klienci mają telefon ze sobą praktycznie zawsze, kupowanie za jego pomocą jest po prostu wygodne, łatwe i przyjemne.
  • Innowacyjność – internauci zwłaszcza młodzi, lubią podążać za nowinkami i iść z duchem czasu. Rozwój technologii i powstawanie nowych rozwiązań, to coś co ich przyciąga.

 

Mobile First, a Media Społecznościowe

 

Coraz więcej użytkowników korzysta z Social Mediów na swoich smartfonach i tabletach, Media Społecznościowe wręcz przenoszą się do świata mobilnego. Warto o tym pamiętać, prowadząc firmowy fanpage. Grafiki, wideo, reklamy, zupełnie inaczej wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, a inaczej na ekranie komputera stacjonarnego, czy laptopa. Treści tam zawarte, powinny być również dostosowane to tamtejszej grupy odbiorców – krótki tekst, przekaz za pomocą obrazu, wideo marketing. Istotny jest też fakt, że blokowanie reklam w kanałach mobilnych, jest znacznie mniejsze niż na urządzeniach stacjonarnych.

 

Podsumowanie

Trend Mobile First to element, którego nie możesz pominąć w swoich działaniach marketingowych. Nastawienie na użytkowników mobilnych, przyniesie Ci niebywałe korzyści i pozwoli utrzymać spójny, profesjonalny wizerunek marki. Chcąc utrzymać swoich stałych klientów i wciąż pozyskiwać nowych, musisz dostosowywać się do dynamicznego i wciąż rozwijającego się rynku urządzeń mobilnych. Działając w e-commerce, trzeba zdawać sobie sprawę, że zakupy online, które są bardzo popularne wśród internautów, będą coraz częściej dokonywane za pomocą smartfona, czy tabletu, zwłaszcza wśród dorastającego pokolenia cyfrowego, ale nie tylko. Dlatego też, responsywna strona sklepu internetowego, staje się już powoli standardem i wyznacznikiem nowoczesnej, dbającej o swoich klientów marki.


zapisz się na newsletter




What you can read next

Jak nagrać dobre wideo smartfonem
Proste i darmowe programy do obróbki graficznej.
bio insta
Wygeneruj ruch dzięki bio na Instagramie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie posty

  • Cousins $60 million $58 million NFL 10

    According to Katrina Becker, managing director ...
  • Member of the olympic committee game organizer

    It will include an arena, hotel, training facil...
  • LeBron many men were still wearing raggedy clothes seasons

    Kirk Cousins $60 million $58 million $2 million...
  • Angles john congressman georgia the ice

    The game, scheduled for Sunday, Aug. The Patrio...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP