Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • E-commerce
  • Firma w Social Mediach – Raport The State Of Social Media 2018

BLOG

firma w social mediach-min
Redakcja EM
Redakcja EM
środa, 07 lutego 2018 / Published in E-commerce, Social Media

Firma w Social Mediach – Raport The State Of Social Media 2018


Przedstawiamy Wam najbardziej interesującą część raportu The State Of Social Media 2018. Dotyczył on wszelkich działań firm, obecnych w Mediach Społecznościowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze i najciekawsze informacje, która można z niego odczytać.

Z których platform społecznościowych najczęściej korzystają firmy?

Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że liderem, jeśli chodzi o Media Społecznościowe dla marek, jest Facebook – 96 %.

Mimo ciągłych zmian w algorytmie i rażących spadków organicznych, jak na razie nie ulega to zmianie.
Potęga Facebooka jest wciąż najbardziej doceniana i wykorzystywana przez firmy, w promocji ich działalności.

Następnie:

Twitter – 89 %
LinkedIn – 70 %
Instagram – 70 %
YouTube – 57 %
Google+ – 33 %
Pinterest – 33 %
Snapchat – 11 %

 

Jakiego typu treści, marki najchętniej udostępniają na swoich profilach w Mediach Społecznościowych?

 

Zdjęcia/grafiki – 95 %
Linki – 85 %
Teksty – 80 %
Wideo – 70 %
Gify – 36 %
Pliki audio – 10 %

 

Jak wynika z raportu, najchętniej zamieszczane są w Social Mediach różnego rodzaju grafiki i zdjęcia. Zdecydowana większość korzysta z tego typu przekazu. Aż 85% załącza linki, co niekoniecznie może być dobrym pomysłem jeśli chodzi o zasięgi organiczne. Jak wiadomo, przekierowywanie w postach na strony zewnętrzne, skutkuje znaczącym ucięciem zasięgów przyszłych postów. Mimo to, jak widać wiele firm, uważa dodawanie linków, za skuteczny sposób marketingowy.

Zamieszczanie wartości w formie tekstowej, czy wideo, również cieszy się dużą popularnością. O tym, że Facebook traktuje priorytetowo zamieszczanie filmów w postach, pisaliśmy już nie raz. Więcej na temat wideo w Social Mediach i nie tylko przeczytasz w naszym starszym wpisie -> Wideo marketing w 2018

 

Jak często marki zamieszczają swoje wideo w Social Mediach?

 

Częstotliwość publikacji treści w Mediach Społecznościowych, to temat wywołujący spore dyskusje. Niektórzy uważają, że należy publikować jak najczęściej, minimum 2, 3 razy dziennie. Inni stawiają na zasadę: „publikuj tak często, jak masz coś do powiedzenia”. Ważne jest tutaj stawianie na jakość, nie ilość. \

Jeśli chodzi o filmy, tutaj panują zupełnie inne zasady, choć istnieją znane marki, chociażby marki osobiste, które potrafią publikować filmy codziennie. Wszystko zależy od tego, czy dysponujemy ciekawym materiałem i mamy potrzebę tak częstego nagrywania. Istnieją twórcy, którzy produkują duże ilości filmów i zamieszczają je na swoich profilach częściej od innych.

Oto co wykazał raport.

Raz w miesiącu – 37 %
Nigdy – 25 %
Raz w tygodniu – 22%
Dwa razy w tygodniu – 10 %
Codziennie – 6 %

 

Na których platformach najczęściej firmy zamieszczają swoje wideo?

 

Facebook – 70 %
YouTube – 54 %
Instagram – 40 %
Twitter – 34 %
LinkedIn – 17 %
Inne – 8%
Snapchat – 4 %

 

Jeśli chodzi o zamieszczanie Live Video, na pierwszym miejscu również uplasował się Facebook z 91 %.

 

Z jakich komunikatorów korzystają firmy?

 

Messenger – 80 %
Whatsapp – 41 %
Slack – 20 %
Inne – 9 %

 

 

Na jakiej platformie firmy inwestują w płatne reklamy?

 

Facebook – 94 %
Instagram – 44 %
LinkedIn – 26 %
Twitter – 26 %
YouTube – 10 %
Snapchat – 3 %

 

Jak widać w płatnych reklamach, Facebook nie ma sobie równych. Ostatnie zmiany w algorytmie sprawiają, że jeszcze częściej marki korzystają z tej opcji, by zwiększyć swoje szanse na dotarcie do jak największego grona odbiorców.

Ograniczanie zasięgów organicznych, czy też zmiana w wyświetlaniu treści na News Feedzie, nadając priorytet postom prywatnym, sprzyjają inwestowaniu w reklamy. Tendencja ta nie maleje, a wciąż rośnie. Zyski jakie platforma przynosi firmom i możliwości jakie daje na promowanie siebie i swojego biznesu, wciąż są na tyle opłacalne, że płatne promowanie na Facebooku kwitnie.

 

Jaki rodzaj contentu marki będą chciały zwiększyć w 2018 roku?

 

Wideo – 85 %
Grafiki/Zdjęcia – 68 %
Tekst – 57 %
Gify – 27 %
Pliki audio – 20 %

Wideo, które powoduje największe zaangażowanie i zwiększa zasięgi, przez wiele firm – bo aż 85 %, będzie częściej zamieszczane i bardziej doceniane przez marki. Przynajmniej tak deklarują. Na pytanie co do tej pory powstrzymywało firmy przed tworzeniem większej ilości wideo, najczęstszą odpowiedzią był brak czasu i brak budżetu. My udowodniliśmy, że chcąc nagrać dobre wideo, nie musisz wcale dysponować ogromnymi zasobami finansowymi. Przeczytasz o tym we wpisie -> Jak nagrać dobre wideo smartfonem

 

Który z tych kanałów, jest najbardziej efektywnym narzędziem w prowadzeniu działań marketingowych firmy?

 

Social Media – 78 %
E-mail – 65 %
SEO/SEM – 41 %
PR – 29 %
TV – 6 %
Radio – 6 %

 

Social Media uznane są za najlepszy kanał marketingowy dla biznesu. Przewyższają swoją skutecznością nawet e-mail marketing, który znalazł się na drugim miejscu.


Wnioski.

Facebook jak dotąd nie ma sobie równych. Jest wiodącą platformą dla marketerów, którzy wykorzystują go do zaznaczania swojej obecności w Social Mediach oraz pozyskiwania klientów poprzez płatne reklamy. Kampanie na Facebooku cieszą się ogromną popularnością. Może mieć na to wpływ fakt, że coraz więcej ludzi przed decyzją zakupową, zaczerpuje wiedzy właśnie z informacji i opinii które znajdą na forach i w Mediach społecznościowych. Facebook jest potężnym narzędziem i raport The State Of Social Media 2018 tylko potwierdza ten fakt.

Platforma daje mnóstwo możliwości na promowanie swojego biznesu i marek osobistych. Za jej pośrednictwem firmy docierają do rzeszy fanów, klientów, a nawet wyznawców. Za jej pomocą można kreować pozytywny wizerunek marki i budować wokół niej swoją społeczność.

Promowanie swoich wartości na Facebooku, może realnie przekładać się na sprzedaż i czysty zysk obecnych tam firm. Posiadając firmę, a nie posiadając jej profilu w Mediach Społecznościowych, sporo tracimy. Żyjemy w czasach gdzie cyfrowe pokolenie rośnie w siłę i wyznacza trendy, poprze swoją mobilność i coraz większe oczekiwania związane z rozwojem technologicznym.

Nie podążając za tym, pozostaniesz w tyle za konkurencją i stracisz spora grupę klientów, która odejdzie do firmy, działającej w Social Mediach, udzielającej na bieżąco informacji i posiadającej zaangażowanych fanów.


zapisz się na newsletter




What you can read next

Black Friday – pomysły na marketing
28 stron z darmowymi zdjęciami
bio insta
Wygeneruj ruch dzięki bio na Instagramie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

  • One can the best dozen players linked

    Jabari won Rookie of the Month to start the sea...
  • 23 yards and san touchdown after ASU’s

    Sure he wasn’t the offensive threat that ...
  • Outscoring the clippers 40 propelling bucks

    The deal with White, long been considered one o...
  • His new deal begins july 1 and runs splash

    Buchner’s decision to enroll early, much ...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP