Kryptowaluty już od jakiegoś czasu wywołują spore dyskusje, zwłaszcza w Mediach Społecznościowych.
Coraz więcej ludzi poszukuje w sieci informacji na ten temat, dzieli się nawzajem swoją wiedzą i spostrzeżeniami. To właśnie w Social Mediach internauci poszukują aktualnych wiadomości, ze świata bitcoinów.
Kontrowersyjny zakaz.
- Dla zainteresowanych tematem promowania kryptowalut na Facebooku, pojawiła się dość istotna i budząca spore kontrowersje informacja, iż platforma zakazuje tego typu praktyk i będzie blokować wszystkie reklamy związane z kryptowalutami, bitcoinami i ICO. Oznacza to brak wyświetlania reklam z produktami finansowymi, które „często są kojarzone z wprowadzającymi w błąd lub oszukańczymi praktykami promocyjnymi”.
- „W szczególności z wirtualnymi walutami i ofertami monet początkowych, taktyką pozyskiwania funduszy, którą wykorzystują nowe kryptowaluty, w celu przyciągnięcia nowych inwestorów.” Bańka kryptowalutowa, spowodowała spore wahania cen i sprawiła, że wielu nieświadomych inwestorów, straciło mnóstwo pieniędzy.
- Są też informacje o tym, że ludzie na całym świecie stracili miliony dolarów, na poczet pseudo firm, które zebrały pieniądze i zniknęły bez śladu. Jak na razie nie ma skutecznych, dostępnych narzędzi, które pozwoliłyby na ściganie tego typu zdarzeń i pozwoliły na odzyskanie utraconych funduszy. Dodatkowo, wiele firm stara się przyciągnąć inwestorów, obiecując duże zyski, a nie informując o możliwych zagrożeniach.
Zakaz do odwołania?
Rob Leathern, dyrektor ds. Zarządzania produktami na Facebooku, jasno wyraził się na ten temat, iż chce, uchronić użytkowników platformy, przed reklamami, które są oszustwem i promować tylko uczciwe produkty i wiarygodne firmy, którym ludzie mogą ufać. Ucierpią na tym, nawet uczciwi przedsiębiorcy, prowadzący legalną działalność, gdyż nie będą mieli możliwości na promowanie bitcoinów i innych kryptowalut, czy ICO.
Nie oznacza to jednak, że zakaz będzie utrzymywał się stale. Trwają bowiem prace, nad sposobem wykrywania oszustw i rozróżniania ich od uczciwych przekazów. Jak długo to potrwa, przekonamy się w praktyce. Wszelkie reklamy łamiące te nowe zasady, będą blokowane nie tylko na Facebooku, ale też w innych miejscach, w których platforma sprzedaje reklamy – również na Instagramie.
Dobra inwestycja = mądra inwestycja.
Stosunkowo młody rynek kryptowalut, jest narażony na wiele nieuczciwych działań, które mają na celu wyłudzenie pieniędzy. Z nieuczciwymi firmami mamy do czynienie w każdej dziedzinie i we wszystkich branżach. Najważniejsze, by nie rzutowało to, na funkcjonowanie uczciwych przedsiębiorców. Bowiem istnieje również wiele legalnie działających firm i wielu ludzi z powodzeniem inwestuje w kryptowaluty, osiągając spore zyski. Warto po prostu podchodzić ostrożnie do tematu, pozyskując odpowiednią wiedzę i informacje, pozwalające na dużą świadomość dokonywanych decyzji.
Link do oficjalniej informacji New Ads Policy