Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • E-commerce
  • Czym jest i jak zrobić Landing Page.

BLOG

Redakcja EM
Redakcja EM
poniedziałek, 26 lutego 2018 / Published in E-commerce, Emarketing

Czym jest i jak zrobić Landing Page.


Landing Page – czyli strona lądowania, jest to strona docelowa, która pojawia się w momencie kliknięcia w reklamę lub dany link. Ma ona na celu skierowanie uwagi użytkownika na konkretny cel, by wykonał on pożądane przez Ciebie działanie.

Landing Page to bardzo przydatna strona, której potencjału wiele firm nie wykorzystuje. Pomijając ją w swojej strategii marketingowej, popełniają duży błąd. Przekonasz się o tym, po przeczytaniu tego artykułu. Dobrze zrobiona strona lądowania, potrafi pozytywnie wpłynąć na Twoją działalność. Przyczynia się do tego, że Twoje działania będą znacznie skuteczniejsze.

 

Czym Landing Page różni się od standardowej strony internetowej.

 

Klient trafiając na Twoją stronę internetową, widzi całą Twoją ofertę, pełną gamę produktów. Rozpraszany jest dużą ilością bodźców, jakie do niego docierają. Często zdarza się tak, że użytkownicy wchodzą na stronę, przeglądają asortyment i wychodzą bez dokonania zakupu. Na ich decyzje mogą mieć wpływ różne czynniki, nie zawsze zależne od Ciebie. Faktem jest, że tak się dzieje i jest to odwieczny problem sprzedawców internetowych. Mimo odwiedzin na swoich witrynach, nie mają z tego finansowych korzyści. I w tym miejscu warto wziąć pod uwagę stworzenie strony docelowej, jaką jest właśnie Landing Page.

Służy ona zachęceniu użytkownika do wykonania konkretnego ruchu, konwersji, w określonym przez Ciebie celu. Taka strona tym różni się od standardowej strony internetowej, że nie zawiera ogromu informacji. Nie rozprasza uwagi licznymi elementami, odnośnikami, wieloma produktami, z których ciężko dokonać wyboru. Strona ta, przedstawia jeden konkretny cel, który chcesz, aby został zrealizowany. Istotą Landing Page, jest skłonienie odbiorcy do wykonania jednego, konkretnego działania, na którym Ci najbardziej zależy.

 

Czego może dotyczyć Twoja Landing Page.

 

Strony docelowe mogą dotyczyć różnych działań, w zależności od tego jakie są Twoje oczekiwania. Wszystko zależy od tego jaką prowadzisz działalność i do czego chcesz nakłonić swojego potencjalnego klienta.

 

Landing Page mogą zawierać:

  • jeden produkt lub usługę, którą chcesz zaoferować
  • formularz zapisu do Newslettera
  • formularz zapisu na kurs, szkolenie, wykład
  • formularz wzięcia udziału w konkursie
  • możliwość pobrania e-Booka lub innych materiałów w formie tekstowej
  • możliwość pobrania pliku graficznego, muzycznego, podcastu itp.
  • możliwość złożenia wniosku
  • zachętę do przetestowania jakieś darmowej wersji programu, aplikacji, narzędzia
  • kupony, zniżki, rabaty do odbioru

 

 

Niezbędne elementy dobrej Landing Page.

 

Nie ma złotej recepty na stworzenie idealnej strony docelowej. Warto jednak pamiętać o kilku ważnych cechach, które powinna zawierać, by była skuteczna i efektywna.Stwórz kuszący nagłówek – jest to coś na co użytkownik zwraca uwagę w pierwszej kolejności. Dlatego też powinien przyciągać wzrok i zatrzymywać uwagę. W zależności od tego, czego Twoja strona docelowa dotyczy, jest to bardzo indywidualna kwestia. Tak jak w mailingu, czy każdym innym działaniu marketingowym, nagłówek musi być mocny. Powinien uderzać w odbiorcę na tyle, by zechciał zapoznać się ze stroną i zatrzymać na niej dłuższą chwilę. W konsekwencji wykona pożądane przez Ciebie działanie.

  • Zaakcentuj korzyści płynące z wykonania konwersji – w tym przypadku będą one również zależne od celu Twojej Landing Page. Jeśli np. chcesz by użytkownik pobrał e-Book, wymień wartości, jakie da mu jego pobranie. Podkreśl, czego się z niego dowie, do czego będzie mu przydatna nabyta wiedza, czy jakie umiejętności zdobędzie po jego lekturze. Język korzyści, odgrywa tu, największą rolę.

  • Zwróć uwagę na elementy wizualne – nie ma co się oszukiwać, że w dzisiejszym świecie „opakowanie” ma ogromne znaczenie. Nie ma tu znaczenia co sprzedajesz, co oferujesz, czy co chcesz osiągnąć. Warstwa wizualna odgrywa znaczącą rolę. Pamiętaj o tym, tworząc swoją stronę docelową. Zdjęcia powinny być wysokiej jakości, profesjonalne, atrakcyjne i przyciągające uwagę. Możesz też umieścić film wideo, jeśli Twój projekt na to pozwala i masz pomysł na to, by stworzyć dobry film. W dużej mierze, to na jaką grafię postawisz, będzie miało wpływ na odbiór całej strony i decyzję klienta, czy wykonać określone działanie, czy tez zamknąć ją i o niej zapomnieć.

  • Uważaj na elementy odwracające uwagę – skoro celem Landing Page, jest skupienie koncentracji użytkownika na jednym działaniu, pamiętaj aby nie „zaśmiecić” jej niepotrzebnymi polami, zbędnymi grafikami, zbyt wieloma krzykliwymi kolorami, które to mogą spowodować efekt odwrotny do zamierzonego. We wszystkim musisz zachować umiar i dobrze przemyśleć cała kompozycję, aby wzrok odbiorcy skierowany był tam, gdzie ma wykonać określony ruch.

  • Zwracaj się bezpośrednio do użytkownika – jest do dość istotna kwestia, zwłaszcza przy wskazywaniu korzyści, jakie będzie miał z wykonania konkretnego działania. Warto też stawiać na konkrety i unikać długiego, zbitego tekstu. Polecam stosować wytłuszczenia, wypunktowania. Nadadzą one tekstowi przejrzystości i czytelności.

  • Uważaj na zbyt małą ilość przydatnych informacji – owszem na pewno natkniesz się nie raz na strony typu Landing Page, zawierające minimum treści, gdzie widoczny jest tylko formularz zapisu. Lecz nie zawsze będzie to dobrym pomysłem. Jest to ukierunkowane głównie na zdobycie leadów i nie w każdym przypadku będzie skuteczne. Warto żebyś nakreślił klientowi, czym jest dany produkt, co zyska dzięki niemu, czego się dowie, czy jakie zyska korzyści po zapisaniu się na dany kurs, konkurs, szkolenie itp.

  • Pamiętaj o „call to action”, czyli o przyciskach nawołujących do określonego działania – gdy klient zdecyduje się podjąć następny krok, w tym celu użyje przycisku. Powinien on kontrastować z tłem, rzucać się w oczy i przede wszystkim wzywać do działania. Przykładowo może to być napis: „Pobierz”, „Kup teraz”, „Zarezerwuj”, „Zamawiam”, „Kupuję”, „Zapisuję się”, „Biorę”, „Idę dalej”, „Rezerwuję”, „Chcę” itp.

  • Wskaż zadowolonych klientów – świetnym wizerunkowo „chwytem”, jest umieszczenie na takiej stronie kilku pozytywnych opinii klientów, którzy zakupili dany produkt. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie licznika, pokazującego ilość osób, które skorzystały z danej propozycji lub kliknęły przycisk wzywający do działania.



Jakie korzyści da Ci stworzenie Landing Page.

 

Ze swoją stroną lądowania dotrzesz dzięki reklamie na Facebooku, poprzez Google AdWords, czy też dzięki kampanii mailingowej, jeśli posiadasz już rozbudowaną bazę odbiorców. Strony docelowe, odpowiednio zaprojektowane, przejrzyste, zachęcające do działania, potrafią przynieść znacznie lepsze efekty, niż standardowe strony internetowe, czy podstrony. W wielu przypadkach prosta forma i mała ilość treści, sprawdzają się najlepiej.

Strona docelowa, ukierunkowana na konkretny cel, zwraca uwagę odbiorcy, pozwala na zebranie dużej ilości leadów, przy niskich kosztach. Klient ma podany jeden cel, na którym ma się skupić i wykonać pożądane działanie.  Jest to dużo bardziej skuteczne, niż odsyłanie go do stron z pełną ofertą, czyli licznymi opcjami do wyboru.

Oprócz tego Landing Page pozwala reklamować Twoje produkty lub usługi, pozyskiwać nowych klientów, rozprzestrzeniać materiały Twoje i Twojej firmy, co sprzyja zwiększaniu świadomości Twojej marki i budowaniu jej pozytywnego wizerunku. Strona lądowania umiejętnie stosowana jest świetnym narzędziem marketingowym, pozwala zwiększyć konwersję i podnieść skuteczność Twoich działań.

 

Cechy dobrej Landing Page.

 

  • Nawołuje do jednego konkretnego działania, wykonania konkretnego ruchu.
  • Nie zawiera rozpraszających uwagi elementów, zbędnych grafik, zbyt dużej ilości tekstu.
  • Wzbudza zaufanie i zachęca do działania. Powinna wyglądać na wiarygodną i zawierać logo firmy. Możesz też wskazać marki, z którymi współpracujesz, opinie zadowolonych klientów, czy nawet dane kontaktowe do Ciebie, czy Twojej firmy.
  • Podaje konkretne korzyści z pobrania czegoś, zapisu na coś lub kupna czegoś, podkreśla zalety i jasno podaje to, co otrzyma klient.
  • Zawiera wyraźny, wyróżniający się przycisk – wezwanie do działania.
  • Z uwagi na rosnąca liczbę klientów mobilnych, ważne aby była responsywna.
  • Formularz zawarty na stronie, powinien posiadać małą ilość pól do wypełnienia. Nie wymagaj podawania zbyt dużej ilości informacji, gdyż to zniechęca.
  • Strona powinna wczytywać się szybko i bezproblemowo.
  • Ważne by strona była nowoczesna i nie zawierała zbyt dużej ilości krzykliwych kolorów.

 

 Podsumowanie

 

Landing Page to strona, która ma skupiać całą uwagę odbiorcy na jednym konkretnym celu, zachęcać do określonego działania. Nazywana jest często „Stroną produktową”. Polega na tym, że klient otrzymuje gotową, konkretną ofertę, formularz zapisu, czy zachętę do pobrania jakiś materiałów. Strony typu Landing Page mogą mieć różne cele –  generować leady poprzez zachętę do wypełnienia formularza, lub zachęcać do przejścia dalej, poprzez użycie przycisku „call to action”, który go przekierowuje na zewnętrzną witrynę.

W świecie internetu i w obliczu tak nasyconego rynku, trudno zatrzymać na dłużej uwagę odbiorcy. Jest on z każdej strony wręcz „zalewany” licznymi informacjami i ofertami. Sklepy internetowe często nie są przejrzyste i zawierają spory asortyment i rożne odnośniki, które rozpraszają odwiedzających. Sprawiają, że ciężko jest im dokonać jakiegokolwiek wyboru. Dlatego świetną alternatywą jest właśnie strona docelowa, która podaje klientowi konkretny produkt, zachęca do zakupu jednej, określonej rzeczy, jednego dobra. Oprócz tego jest świetną opcją, jeśli chodzi o oferowanie e-booków, zapisów na szkolenia, kursy, webinary itd.

Najważniejszą rolą stron docelowych jest ściąganie ruchu z różnych reklam, które zamieszczasz na Facebooku, w mailingu czy w Google AdWrods. Przewagą tego typu strony nad innymi jest to, że kieruje uwagę na jeden, konkretny cel, dzięki czemu odznacza się dużą skutecznością. Sprawdza się tutaj zasada, że im mniej klient ma do wyboru, tym łatwiej jest mu się zdecydować. Zdobywając ruch z reklam, uzyskasz odbiorców zainteresowanych tematem, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że wykonają oczekiwaną przez Ciebie konwersję.


zapisz się na newsletter




What you can read next

Instagram testuje nowe funkcje
Czym jest profesjonalna marka osobista?
Nadchodzą święta – czy Twój ecommerce zarobi?

2 komentarze to “ Czym jest i jak zrobić Landing Page.”

  1. Avatar Karol says :Odpowiedz
    26 marca 2018 at 20:15

    Są fajne wtyczki do wordpressa pozwalające na szybkie robienie landing pagów.

  2. Avatar Andrzej says :Odpowiedz
    28 marca 2018 at 10:09

    Z drugiej strony jeśli masz kreację, to dobry landing zrobisz w dowolnym kreatorze stron ;). No i w niektórych możesz zrobić hosting na krótszy czas, zwłaszcza gdy to akcja krótkotrwała.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie posty

  • Cousins $60 million $58 million NFL 10

    According to Katrina Becker, managing director ...
  • Member of the olympic committee game organizer

    It will include an arena, hotel, training facil...
  • LeBron many men were still wearing raggedy clothes seasons

    Kirk Cousins $60 million $58 million $2 million...
  • Angles john congressman georgia the ice

    The game, scheduled for Sunday, Aug. The Patrio...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP