Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • E-commerce
  • Czym jest i jak zainstalować Facebook Pixel.
 

BLOG

Karolina J.
Karolina J.
piątek, 26 Styczeń 2018 / Published in E-commerce, Social Media

Czym jest i jak zainstalować Facebook Pixel.


Jeśli używasz reklamy na Facebooku, a nie słyszałeś o Facebook Pixel i nie wiesz jak z niego korzystać, ten artykuł jest dla Ciebie. Dowiesz się, jak dzięki temu narzędziu sprawić, by Twoje działania były bardziej efektywne, tańsze, a przy tym skuteczniejsze. Na początku wyjaśnię Ci, czym tak naprawdę jest wspomniany Piksel Facebooka.

 

Facebook Pixel – kod, który umieszczasz w swojej witrynie, śledzący cały ruch, pochodzący z reklam – konwersje. Analizuje go i wyciąga wnioski, a Ty na podstawie uzyskanych danych, możesz zbudować najlepszą grupę odbiorców, do której będziesz kierować swoje reklamy, zwiększając ich efektywność i tym samym osiągając satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

 

Pixel jest narzędziem analitycznym, służącym do pomiaru skuteczności reklam, na podstawie analizy zachowań i podejmowanych działań użytkowników na danej witrynie. Jeśli zależy Ci na dobrej strategii marketingowej, powinieneś z niego korzystać.

 

Główne funkcje Pixela.

 

  • Możesz dotrzeć do nowych klientów lub do tych, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę.
  • Możesz tworzyć grupy podobnych odbiorców, aby dotrzeć do osób, o podobnych zainteresowaniach, jak Twoi obecni klienci.
  • Masz dostęp do wyników reklam, liczby konwersji, sprzedaży.

Piksel śledzi użytkowników Twojej strony, którzy są jednocześnie zalogowani w serwisie Facebook.

 

Zalety korzystania z Pixel Facebooka.

 

  • Śledzenie ruchu – konwersji.
  • Badanie działania reklamy na Facebooku, poprzez wywołany ruch na Twojej stronie internetowej.
  • Badanie ilu użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, dzięki czemu możesz odpowiednio dopasować swoją witrynę, aby była funkcjonalna, atrakcyjna wizualnie oraz intuicyjna, podczas przeglądania jej na smartfonach, czy tabletach.
  • Sprawdzanie, czy reklamy zostały skierowane do właściwych grup odbiorców, na podstawie zebranych danych.
  • Możliwość skierowania reklamy konkretnego produktu, do osób, które były nim zainteresowane np. dodały go do koszyka, lecz z jakiś powodów nie sfinalizowały zakup.

 

Jak zainstalować pixel na swojej stronie krok po kroku.

 

  • Wejdź na profil swojej firmy na Facebooku -> menadżer reklam
  • Następnie w menu w lewym, górnym rogu wybierz opcję -> piksele
  • Kliknij przycisk -> utwórz pixel
  • W polu nazwy pixela wpisz -> nazwę swojej firmy. Jeden piksel tworzymy dla jednego konta reklamowego
  • Następnie skopiuj kod pixela i wklej go do -> kodu HTML swojej strony internetowej
  • Teraz pod wcześniejszym kodem pixel -> wstawiasz któryś ze standardowych kodów śledzenia 

 

Standardowe kody śledzenia wybierasz  w zależności od tego, co chcesz mierzyć:

 

  • Wyświetlanie zawartości – monitorowanie wyświetleń strony, podstrony produktowej etc.
  • Wyszukiwanie – monitorowanie wyszukiwani treści, czy produktów
  • Dodanie do koszyka – monitorowanie dodania produktów do koszyka
  • Dodanie do listy życzeń – monitorowanie dodania produktów do listy życzeń
  • Zainicjowanie transakcji zakupu – monitorowanie rozpoczęcia transakcji zakupu
  • Dodanie danych płatności – monitorowanie dodania płatności podczas procesu zakupowego
  • Dokonanie zakupów – monitorowanie zakończenia procesu zakupowego
  • Pozyskiwanie kontaktów – monitorowanie zainteresowania ofertą
  • Zakończenie rejestracji – monitorowanie wypełnienia formularza rejestracyjnego

 

Jak sprawdzić czy Twój pixel działa poprawnie?

 

W tym celu skorzystaj z narzędzia Pixel Helper, który jest wtyczką Google Chrome i rozwiązuje problemy.

Gdy zainstalujesz rozszerzenie, wystarczy, że wjedziesz na swoją stronę internetową. Jeśli ikona Pixel Helper będzie niebieska, to znaczy, że pixel działa poprawnie, jeśli tak nie jest, to aplikacja dostarczy Ci informacji o nieprawidłowościach.



Znaczenie pixela w Remarketingu.

 

Remarketing czyli skierowanie swoich reklam, do osób, które już wcześniej były na Twojej stronie.

  • Dzięki niemu możesz odświeżać relacje z klientem i ponownie próbować wzbudzić jego zainteresowanie ofertą, którą już wcześniej przeglądał. Dzięki pixelowi, łatwo zlokalizujesz osoby, które odwiedziły Twoją stronę, lub przeglądały dany artykuł.
  • Pixel wychwyci osoby, które odwiedziły Twoją stronę, możesz łatwo dowiedzieć się, na jakich podstronach przebywali, jakie produkty oglądali w sklepie, czy które artykuły na blogu, wzbudziły ich największe zainteresowanie.
  • Dzięki temu jesteś w stanie stworzyć najbardziej efektywną grupę docelową, do której skierujesz skuteczną kampanie marketingową.

Wyróżniamy dwa rodzaje remarketingu:

  • Remarketing standardowy – wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę
  • Remarketind dynamiczny – reklamy typu Dynamic Product Ads są wyświetlane użytkownikom, które odwiedziły już wcześniej stronę, wraz z produktem lub usługą, którą klient był zainteresowany.

 

Podsumowanie

 

Piksel Facebooka działa na podobnej zasadzie, co  Google Analytics. Jeżeli korzystasz z reklam na Facebooku, to narzędzie będzie dla Ciebie przydatne, gdyż pozwoli je zoptymalizować i zdobyć odpowiednie dane, do stworzenia trafnych grup odbiorców. Jest to kluczowe, przy dotarciu ze swoją ofertą, do właściwych klientów, zgodnie z ich preferencjami.


 

What you can read next

Czym jest i jak zrobić Landing Page.
Podsumowanie tygodnia w social media SM#6
CTA w ecommerce
CTA w ecommerce

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie posty

  • 1997 and 1998 seasons games 3 cheap hockey jerseys

    Want free sports betting Cheap Jerseys Free Shi...
  • Skuteczna strategia na e-mail marketing

    Czym jest e-mail marketing?   E-mail marke...
  • Czym jest i jak zrobić Landing Page.

    Landing Page – czyli strona lądowania, je...
  • Czy warto prowadzić blog ekspercki?

    Jeśli prowadzisz własną działalność, a nie posi...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP