Wszystko o marketingu...i nie tylko

Exclusive Marketing

  • Strona główna
  • Blog
  • Home
  • E-commerce
  • CTA w ecommerce

BLOG

CTA w ecommerce
Redakcja EM
Redakcja EM
czwartek, 27 lipca 2017 / Published in E-commerce

CTA w ecommerce

Internauci są przyzwyczajeni do tego, w jaki sposób działa świat online. Od stron, które odwiedzają, wręcz oczekują pewnych wskazówek. To jednak nie oznacza, że ​​są gotowi postępować zgodnie z Twoją instrukcją w 100%. Tworzenie skutecznych CTA (Call to action) jest sztuką, ale można ją opanować np. stosując sprawdzone techniki.

Czym jest CTA?

Wezwanie do działania, CTA (z ang. call to action) to termin marketingowy odnoszący się do fragmentu treści takiego jak: obraz, przycisk lub linia tekstu. Ma na celu zachęcenie użytkowników do podjęcia konkretnego działania. Zwykle przybiera postać instrukcji, używając czasowników typu: „kup teraz”, „zarejestruj się”, „pobierz”, „śledź nas” i prowadzi konsumenta do następnego etapu na ścieżce sprzedaży.

Miejsce

Elementy CTA umieszcza się przeważnie na:

  • zewnętrznych stronach landting page (własnych kampanii reklamowych), aby z nich przekierowywać klienta do konkretnej oferty, produktu lub strony głównej sklepu ecommerce
  • na stronie głównej sklepu, tak by prowadziły do konkretnej oferty lub produktu

Strategia i monitorowanie

To coś więcej niż głupi przycisk! Użycie kilku elementów CTA, jest w stanie wygenerować precyzyjną mapę konwersji. Jak? Za pomocą monitoringu kliknięć i wejść na daną stronę. W ten sposób uzyskasz informacje, w którym momencie „wolny elektron” stał się Twoim klientem.

CTA – co sprawia, że działa?

Dobrze zaprojektowane CTA czyni cuda. Pomoże Ci wpłynąć na współczynniki konwersji, przyciągnąć uwagę odwiedzających i elokwentnie prowadzić ich przez proces zakupu.

Kontrastowa konstrukcja

Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać projektując CTA jest to, że muszą się wyróżniać. Podczas tworzenia CTA nie należy stosować się do standardowych zasad projektowania – polegających na utrzymaniu jednolitego stylu. Nadal możesz korzystać z elementów pasujących do stylu Twojego sklepu tj. czcionki i kolory marki, ale upewnij się, że przycisk CTA naprawdę wyróżni się na stronie. Wysoce kontrastowa konstrukcja jest kluczem do jego poprawnego funkcjonowania.

Przykład: morele.net – kontrastowa konstrukcja, która przykuwa uwagę.

CTA

Sprzedaj

Docelowa strona z produktem powinna skupiać się na dwóch rzeczach: jego prezentacji (opis, grafika, video) oraz zakupie. To moment idealny na zastosowanie elementu CTA, który powinien być powiązany z akcją dodania produktu do koszyka lub wykonaniem akcji pobocznej, np. dodaniem produktu do listy życzeń, czy możliwością poinformowania o pojawieniu się wcześniej niedostępnego produktu.

W przypadku umieszczenia kilku przycisków na stronie, warto je rozgraniczyć innym stylem. Przycisk dodania do koszyka jest najważniejszy i powinien być najbardziej widoczny. Poszczególne elementy CTA rozgraniczyć można wielkością lub wypełnieniem tła przycisku. Alternatywne przyciski mogą być przezroczyste, posiadając tylko obramowanie. Świetnym przykładem tej konstrukcji jest sklep Zalando.

CTA

Precyzyjne frazy

Stosowanie ogólnikowych fraz jest złą praktyką. Frazy tj. „zobacz więcej”, „czytaj więcej” nie mówią za wiele. Potencjalny klient przejdzie obok nich z obojętnością. Zdecydowanie lepiej brzmią te o konstrukcji: „kup teraz”, „zobacz produkty”, „zamów już dziś”, „wyszukaj produkt” itd. Powyższe przykłady obrazują znacznie więcej o tym, co kryje się pod danym elementem CTA.

Wywieraj presję czasową

Wywieranie presji czasowej stwarza poczucie pilności. To jeden z najlepszych sposobów na to, aby klienci skupili się na działaniach, które chcesz im podsunąć. Dlatego na elementach wzywających do działania umieszczaj ponaglające slogany:

  • ostatnie sztuki w magazynie
  • oferta ograniczona do X
  • koniec promocji o godzinie X
  • darmowa dostawa do X

Nakłaniaj klientów do pojęcia natychmiastowego działania, aby go nie odłożyli w czasie lub porzucili całkowicie.

Czy warto?

Przycisk CTA to logiczny sposób monitorowania konwersji i jeden z głównych elementów, który umożliwia nakłonienie użytkownika do interakcji w ecommerce. Z pewnością przyczynia się do ilości sprzedanych produktów, dlatego zachęcamy do korzystania z jego funkcji.

 


zapisz się na newsletter




What you can read next

Skuteczne sposoby na maksymalizację Twoich działań marketingowych w okresie przedświątecznym.
Mobile First – gorący trend 2018 roku, czyli nastaw się na klientów mobilnych
Czym jest i jak zainstalować Facebook Pixel.

1 Comment to “ CTA w ecommerce”

  1. Avatar lamai says :Odpowiedz
    30 października 2017 at 12:24

    Fajny post :).

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

  • One can the best dozen players linked

    Jabari won Rookie of the Month to start the sea...
  • 23 yards and san touchdown after ASU’s

    Sure he wasn’t the offensive threat that ...
  • Outscoring the clippers 40 propelling bucks

    The deal with White, long been considered one o...
  • His new deal begins july 1 and runs splash

    Buchner’s decision to enroll early, much ...

Kategorie

  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emarketing
  • News
  • Premium
  • Social Media

Email marketing

Facebook

Ankiety

quetimaker TRIAL gif

Kalendarz 2018

kontakt@exclusivemarketing.pl

Exclusive Marketing 2017

TOP